Az egyéni terápia a terapeuta és a terápiában lévő ember közös folyamata. A terápia közös célja a változás ösztönzése és az életminőség javítása. Sokszor nehéz egyedül szembenézni a problémával, így az ember segítséget kérhet. Amikor az ember bajban van, szüksége van egyfajta mentálhigiénés lelki segítségnyújtásra, akár tanácsadási folyamatra.

A folyamat segíthet az embereknek az akadályok leküzdésében. Növelheti a pozitív érzéseket, az önbecsülést. A folyamatba bekapcsolódó emberek elsajátíthatják a nehéz helyzetek kezelésének, az egészséges döntések meghozatalának és a célok elérésének képességeit. Sokan azt tapasztalják, hogy élvezik az öntudatosabbá válást.

Mikor érdemes terápiára jelentkezni?

Ha boldogtalannak, túlterheltnek érzi magát. Ha egy probléma szorongást okoz vagy zavarja a mindennapi életet. A szorongás negatív gondolatokat, érzéseket, viselkedést vagy akár testi érzést jelenthet, például fájdalmat vagy fáradtságot. 

A terápia akkor is segíthet, ha nem tud koncentrálni a munkára.

A mentálhigiénés segítő folyamat segít az embereknek az életmódjuk megváltoztatásában. Ezenkívül segíthet a tünetek kiváltó okainak megtalálásában és stratégiákat kínálnak a viselkedés megváltoztatására. A folyamat felkészítheti az embereket a stressz csökkentésére és életminőségük javítására. 

Mikor érdemes segítséget kérni?

  • feszültség
  • szorongás
  • harag
  • párkapcsolati vagy házassági kihívások
  • családi gondok

Mire lehet számítani a találkozások során?

A találkozás első alkalma gyakran az információk összegyűjtésére összpontosít.  Csak ezután tudják kezelni az aggályokat és meghatározni a legjobb cselekvési módot.

Fontos beszélni az elérendő célokról, a munkamenet hosszáról és arról, hogy hány foglalkozásra van szükség.

Az idő előre haladtával, a bizalom kiépülésével egyre komfortosabban érzik magukat az emberek.

A résztvevők házi feladatot kapnak, hogy a két ülés alatt is tudjanak dolgozni a hozott problémán.

Az idő múlásával a részt vevő emberek pozitívabb hangulatot és egészségesebb gondolkodási mintákat alakíthatnak ki.

Meddig tart a segítő folyamat?

A foglalkozások gyakran 45-60 percig tartanak. A munkamenetek gyakorisága és időtartama sok tényezőtől függ, többek között:

  • A mentális egészségi állapot és annak súlyossága
  • Mióta áll fenn a probléma
  • Mennyire befolyásolja a probléma a mindennapi életet
  • Mennyire okoz szorongást
  • Milyen gyorsan javul a személy

Néhány probléma rövid idő alatt is kezelhető. Az összetettebb aggodalmak azonban hosszabb távú folyamatot igényelnek. Néha több mint egy évbe is telhet, amíg észrevehető előrelépés történik.

Amikor a folyamatban részt vevő személy nyitott és őszinte, a segítő jobban képes kezelni az egyes kérdéseket. A terápiába lépés nehéz lehet. Nagyon fontos, hogy részt vegyen minden foglalkozáson, és elvégezze a házi feladatot. A türelem és a megbeszéltek betartása megkönnyíti a folyamat sikerét. 

Vállaljon felelősséget boldogságáért!
A boldogságért küzdeni kell!!!

Pappné Szabó Anita: +36 20 932 9842
Amiben én tudok segíteni Önnek: egyéni segítő beszélgetés, életvezetési tanácsadás Forduljon hozzám bizalommal!

Facebook elérhetőségem:

Lelkitárs a párkapcsolatban

https://www.facebook.com/Lelkitárs-a-párkapcsolatban-1759463097640261